Samarbeidspartnere

Autoplan har samarbeidsavtaler med partnere over hele landet.

Dette omfatter:


Våre samarbeidspartnere tilbyr konkurransedyktige vilkår og profesjonell hjelp og veiledning.

Kontakt nærmeste partner neste gang du har behov for hjelp. Vis frem servicekortet du har i bilen, slik at verkstedet vet at bilen administreres av Autoplan.



Service og vedlikehold

For å ha en driftssikker bil og samtidig opprettholde garanti- og reklamasjonsbestemmelsene er det viktig at:

  • Servicekort fremvises ved innlevering av bilen.
  • Service tas innenfor de intervallene som oppgis i bilens servicehefte eller som vises i bilens digitale serviceindikator på dashbordet.
  • Offentlig godkjent verksted benyttes.
  • Merkeverksted blir benyttet ved garantireparasjoner.
  • Erstatningsbil ved verkstedbesøk eller liknende kan bestilles direkte hos verkstedet.


Det er bruker av bilen som har ansvar for at det blir bestilt service til riktig tid.

Autoplan har i tillegg til merkeverksteder avtaler med følgende frittstående verkstedkjeder:


Dekkhotell, dekkskift og suppleringsdekk

Autoplan har samarbeidsavtaler med ledende dekk leverandører over hele Norge.

Enten du trenger dekkhotell, nye dekk, du har punktert eller rett og slett trenger hjulskift så kan du kontakte våre samarbeidspartnere.

Ta direkte kontakt med forhandlerne for å bestille time.

Vis frem servicekortet ved innlevering av bilen, så vil vi ta dialogen videre med dekkverkstedet.

Glasskader

Dersom du får en steinsprutskade i ruta på bilen lønner det seg å utbedre dette raskest mulig, slik at ikke skaden utvikler ser og det ender med at hele ruten må skiftes.

Ta kontakt med en av glasskjedene under for å bestille time til utbedring. De vil også kunne bistå med utfylling av skademelding.

Småskader (Smart Repair)

Ved mindre riper og bulker på bilen vil det som oftest være mye tid og penger spart på å benytte Smart Repair fremfor å benytte tradisjonell skadeutbedring.

Her kan du som bruker kontakte skadeverkstedet for å avtale en time til taksering av skaden.

Vis frem servicekortet, så vil verkstedet ta kontakt med oss for videre dialog slik at du bare kan komme tilbake med bilen når du får time til utbedring.